ראמה וסיטא

אף אחד לא התעלה על הנסיך ראמה בכוחו, ביופיו, בחכמתו, או באדיקותו. הוא זכה בנסיכה סיטא לאחר שהצליח לכופף את הקשת הענקית שאיש לפניו טרם הצליח אפילו להרים. יום אחד לפני שקיבל ראמה לידיו את השליטה בממלכת אביו, הצליחה אמו החורגת, מתוך קנאה וחשש, להגלות את ראמה, כדי שבנה שלה יקבל את כס המלכות. ראמה עמד להיכנס לתוך הג'ונגלים הפראיים ביותר, ולהישאר שם ארבע עשרה שנה. כאשר ניסה ראמה לשכנע את אשתו היפה והאצילית להישאר בבית, התעקשה סיטא לחלוק אתו את סבלו ולצאת אתו לגלות. בנוסף, אחד מאחיו של ראמה, לקשמנה, ליווה אותו אל תוך היערות כדי לשרתו.


במסעם, פגשו שלושת הגולים את המשורר ולמיקי, שהבטיח לכתוב עליהם אפוס הלל הנקרא רמינה. הם נתקלו גם בנזיר קדוש, שנתן לראמה קשת נפלאה וחצים שנוצרו על ידי האלים. לבסוף הגיע ראמה, סיטא ולקשמנה לג'ונגלים הברבריים בדרום הודו, מקום שבו ישבו מכשפים אכזריים שנקרו רקשסים. ראמה בנה לו בית באחו הפתוח, בעזרתו של לקשמנה.

יום אחד התאהבה אחת מבנות הרקשים בראמה, וביקשה לרצוח את סיטא, אלא שראמה דחה בביטול את פניותיה אליו. הנערה הצעירה זינקה על סיטא בחמת זעם וביקשה להרגה, אך חיי סיטא ניצלו הודות להתערבותם המהירה של ראמה ולקשמנה. לקשמנה חתך את אפה ושלח אותה לביתה כשהיא מייללת בפני אחיה, רונה, שהיה מלך הרקשסים. ראמה ולקשמנה נאלצו להילחם בשני השדים הלוחמים שטיפלו בנסיכה הרקשסית, ולהביסם.

הנערה המכוערת סיפרה לרונה על יופייה של סיטא, והפצירה בו לנקום. רונה הפך את אחד הרקשסים לצבי יפה ומקושט. כשראתה סיטא את הצבי, חמדה אותו והחליטה להשיגו בכל מחיר, בניגוד לעצתם של לקשמנה וראמה. לבסוף יצא ראמה לצוד את הצבי וירה בו. בשעה שגסס, זעק הצבי לעזרה תוך חיקוי מושלם של קולו של ראמה. לקשמנה מיד הבין שהייתה זו תחבולה, אך סיטא המוטרדת האיצה בו לצאת בעקבות ראמה. ובזמן שנותרה לבדה, הופיע רונה המרושע בדמות נזיר וחטף את סיטא במרכבתו המעופפת.

ראמה ולקשמנה לא ידעו דבר על היעלמותה של סיטא, עד שבא נשר וסיפר להם שסיטר נחטפה על ידי רונה. ואז פגשו שני הרעים את מלך הקופים ואת יועצו, שהוגלו על ידי האח המפלצתי של מלך הקופים. ראמה סייע למלך הקופים להביס את אחיו, ובתמורה הבטיח מלך הקופים לסייע לראמה להשיב את סיטא. וכך השיב ראמה את מלך הקופים אל כס מלכותו, וקופים נשלחו לכל חלקי הודו לאתר את סיטא. הקוף האמיץ ביותר מצא לבסוף את סיטא באי ציילון, והיא אסירה ובודדה בארמונו של רונה.

ראמה נשבע לחסל את רונה, ובנחישותו פנה לאוקיינוס, לנסות למצוא מעבר אל האי ציילון. ראמה ירה חצים אל לאוקיינוס, וכשמימיו געשו בסערה אדירה, הציע האוקיינוס לראמה לבקש את של האל נאלה, הארכיטקט. נאלה הנחה את הקופים לבנות גשר זהב מסלעים ועצים, שיגיע עד ציילון. הגשר נבנה תוך חמישה ימים; וראמה, לקשמנה, וצבא הקופים חצו אותו בדרכם לפגוש את רונה ומכשפיו בשדה הקרב.

קרבות מרים ניטשו במשך ימים, וראמה ספג אבדות כבדות, אך עד מהרה הצליחו רמה, לקשמנה והקופים להרוג כמה מהאויבים האימתניים ביותר. הקרב הנורא הסתיים כאשר ראמה הרג את רונה בחץ הקדוש שלו.

על כך שרו האלים משירי ההלל של ראמה, שהרי ראמה היה אחד מגלגוליו של וישנו, והוא נשלח לגאול את העולם מממלכת הרקשסים.

כאשר התקרבה סיטא אל ראמה בנוכחות קהל רב, הפנה ראמה עורף לאשתו המשוחררת. בייאושה הרב לנוכח דחייתה, ביקשה סיטא להכין בעבורה את מדורת המוות, ובלב כבד צעדה אל תוך הלהבות. ואולם הלהבות אפילו לא חרכו אותה, ובכך העידו על תומתה של סיטא בתקופת שבייה. באופן זה, נחה דעתם של ראמה ושל אנשיו ביחס לנאמנותה של סיטא; הוא חיבק את סיטא, והשניים שבו והתאחדו. אחר כך ביקש ראמה מאינדרה, אל הרעם, להשיב לחיים את הקופים שמתו, וכך נעשה. בסופו של דבר השיב ראמה את סיטא לארמונו של אביו, ושלט בממלכה בתבונה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה