פרסויל

לאחר שנרצחו המלך פלינור ושניים מבניו, נטלה אשתו את בנם הנותר, ויצאה לחיות חיי פרישות במעבה היער. ביער גדל הילד פרסויל, ועד מהרה רכש מיומנות בהטלת הרומח. בהיותו בן חמש עשרה שנה ראה חמישה אבירים, שסיפרו לו על ממלכת לוגרס של המלך ארתור. פרסויל נפרד מאמו ורכב על סוסו לקרליאון. כשיצא מן היער נתקל באוהל עשוי משי, ובאוהל ישנה עלמה. הוא ענד את טבעתו לאצבעה, נטל את טבעתה, ונשק על פיה, בעודה ישנה. משם המשיך בדרכו לקרליאון, אל חצר מלכותו של ארתור.

בכניסתו לאולם ראה פרסויל אביר ענק שנשא שריון זהב. האביר נטל בגסות את גביע המשקה של המלך, רוקן את תכולתו, ונמלט עם הגביע. ארתור אמר שהוא רוצה שבחור מנוע ילך בעקבות האביר, ישיב את הגביע, וייפרע ממנו על העלבון. פרסויל קיבל עליו את המשימה, וסר קיי נעלב על שלא נבחר למשימה. כשאחת העלמות פנתה אל הנער ההדיוט בתואר האביר המובחר בממלכה, סטר לה סר קיי, ועל כך נשבע פרסויל לנקום. פרסויל עקב אחרי האביר האדום אל האזור הכפרי, ושם קרא תיגר על הגנב, שהתכונן לתקוף. פרסויל הצליח לחמוק ממכת הכידון, והרג אותו כאשר ניסה לתקוף בשנית. פרסויל התקשה לפשוט את שריון הזהב מעל האביר, ונעזר בסר גונמנס, אביר זקן שהציע ללמדו את קוד האבירות ואת הליכתויה.

פרסויל בילה את חודשי הקיץ עם סר גוונמנס ואז פנה לתור אחר הרפתקאות. הוא הגיע לאחוזות החרבות ומצא את טירת קרבונק, שנראתה נטושה ושוממה. הוא נכנס פנימה ושיחק שלוש פעמים שחמט על לוח שחמט מופלא. הוא הפסיד שוב ושוב, ושלף את חרבו כדי לשבור את כלי המשחק לרסיסים, אך נערה מיהרה להזהירו לבל יעשה זאת. הייתה זו בלנשנפלור, הנערה לה נשק באוהל המשי. השניים התוודו על אהבתם הנצחית. קול נפץ הרעם נשמע בטירה, ושלוש עלמות הנושאות את שרידי הקודש של ייסורי ישו הופיע ומיד נעלמו. פרסויל נמלא שלווה עילאית. בלנשנפלור סיפרה על החיפוש אחר הגביע הקדוש, אך פרסויל הנלהב לחיפוש מעין זה לא שת לבו אליה, והחל לרוץ אל היער. כששב גילה כי קרבונק נעלמה, יחד עם אהובתו. הוא החל לחפש אותן בצער רב, אך לשווא. הוא ימצא אותן רק לאחר השלמת החיפוש אחר הגביע הקדוש.

בדרכו חזרה לקרליאון, שקע פרסויל בהרהורים. המלך ארתור ושלושה אבירים הבחינו באביר הזר, וארתור שלח את סר קיי לברר את זהותו של הזר. פרסויל לא השיב על שאלתו של סר קיי, וסר קייהכה אותו בכפפת הברזל. פרוסיל רתח מזעם והחל להילחם בו עד אשר פצע אותו פצעים קשים. כך נפרע ממנו פרסויל על גסות רוחו. ארתור חשף את פניו, קיבל מידיו של פרסויל את הגביע שגנב האביר האדום, ואז העניק תואר אבירות לפרסויל, באמרו כי מרלין כבר חזה את בואו. פרסויל הגיע לארמונו של ארתור זמן קצר לפני שהחל החיפוש אחר הגביע הקדוש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה