התנגשות הטיטאנים (סרט)

התנגשות הטיטאנים הוא סרט פנטזיה משנת 2010 (גרסה מחודשת לסרט מ1981 בעל שם זהה). כפי שתראה הסרט מבוסס באופן רופף מאוד על המיתוס היווני פרסאוס. (זהירות ספוילר!)

הסרט מתחיל בקריינות המתארת כיצד האלים האולימפיים הצליחו להפיל את יוצריהם, הטיטאנים, באמצעות יצירת האדס מתרומת זרעו של הקראקן, זאוס הפך למלך האלים, אחיו פוסידון, שלט בים והאדס, נשלח על ידי זאוס לשלוט בעולם התחתון המלחיא בתוהו ובוהו ואימה.

הארון נסחף בים עד שחולץ על ידי דייגים, כאשר סיפרוס מצא אותו, הוא מגלה את פרסאוס התינוק ואמו. פרסאוס אינו יודע מי אביו האמיתי. שנים לאחר מכן, פרסאוס ומשפחתו נמצאים בדיג: ועדים לקבוצת חיים מארגוס הורסים פסל ענק של זאוס, ולמעשה מכריזים מלחמה על האלים. מיד לאחר נפילתו של הפסל, גל ענק עולה מן המים והורג את רוב החיילים ובכך הורס את הסירה בה פרסאוס ומשפחתו נמצאים. פרסאוס מנסה להציל את משפחתו אך הספינה טובעת והוא עובר בין חתיכות עץ הרוסות. החיילים ששרדו מצאו אותו ולקחו אותו חזרה לארגוס.

כאשר המלך ספיוס והמלכה קסיופיאה של ארגוס, מקיימים משתנה לכבוד החיילים שחזרו, הם משווים את עצמם לאלים ומשווים את בתם אנדרומדה לאלת היופי אפרודיטה, האדס מופיע שוב, הורג את החיילים הנותרים. האדס מבין שפרסאוס בן האלים, ומגלה לו מי אביו האמיתי, זאוס. האדס הורג את המלכה, ודורש שארגוס תשלם עבור חוצפתה, ויהירותה, תוך 10 ימים, הקראקן השתחרר, ואם אנדרומה הנסיכה לא תקריב את עצמה, ארגוס תושמד. האדס מחפש את האלים על הר האולימפוס ומשכנע את זאוס להסכים לתוכניתו על מנת להעניש את האדם על חוסר האהבה.

בסצינת הסיום, פרסאוס עומד על הפסל השבור של זאוס הנראה בהתחלה. זאוס מופיע ומציע לפרסאוס לעבור אל האולימפוס, אך הוא מסרב. זאוס מציין כי האדס יחזור יום אחד לנקמה כאשר האדם יפחד. זאוס קובע כי אם פרסאוס עדיין מתכוון להישאר על כדור הארץ הוא יוכל לתת לו מתנה משום שהוא בנו של זאוס אחרי הכל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה