מרלין

מבצרו של המלך וורטיגרן בסנודן המשיך לקרוס מיד לילה לאחר שמיטב הבנאים עמלו על בנייתו. מכשפי המלך יעצו לו למצוא נער שמעולם לא היה לו אב ולהתיז את דמו על יסודות הבניין. שליחיו של וורטיגן חיפשו בכל רחבי בריטניה ומצאו נער מוילס ושמו מרלין. אמו של מרלין העידה בארמונו של המלך וורטיגרן כי אבי הילד היה רוח, שד. נראה היה כי מותו הקרב ובא של לעמוד על תלו. המלך נתן הוראה לייבש את האגם, ומרלין חזה שבקרקעית האגם ישנים להם שני דרקונים, אחד אדום והאחר לבן. שני הדרקונים נמצאו, וכשניעורו משנתם החלו להילחם זה בזה. הדרקון האדום ניצח. וורטיגרן שאל לפשר הדבר, ומרלין אמר לו שתוך זמן קצר הוא יובס וייהרג. למחרת היום הגיע אמברוסיוס והחל לכבוש את בריטניה.


מרלין נעלם מעין הציבור עד אשר המלך אמברוסיוס ביקש לבנות מצבת זיכרון גדולה. אמברוסיוס שלח לקרוא לקוסם, שיעץ למלך להשיג את סלעי "מחול הענקים" מאירלנד. ולאחר מכן הביס אחיו של אמברוסיוס, אותר פנדרגון, את האירים. בעזרתו של מרלין, נלקחו הסלעים הענקיים לאנגליה והוצבו בסטונהנג'. לאחר שהושלמה בניית מצבת הזיכרון הבחין מרלין בכוכב מתלקח שנראה כמו דרקון, אות המבשר את מותו הצפוי של אמברוסיוס, את מלכותו של אותר פנדרגון, ואת המלך העתידי, בנו של אותר, שלימים יתגלה כשליט הגדול ביותר של בריטניה מאז ומעולם.

בסעודת ההכתרה של המלך התאהב אותר באיגרין, רעייתו של גורלואה, הדוכס מקורנוול. בעזות פנים, הוא החל לחזר אחריה, עד אשר קם גורלואה, לקח את איגרין ואת חייליו, ושב לקורנוול כדי להעירך למלחמה. בלב כבד כינס המלך את שריו, ובעצתם הוחלט לקרוא לגורלואה לשוב לארמון. והיה כי יסרב לעשות כן, יטיל אותר מצור על קורנוול. וכך אכן קרה. אותר לכד את גורלואה בטירת דימיליוק, ואילו איגרין הייתה בטינטגל, טירה מבוצרת ובלתי חדירה. לבסוף ביקש המלך את עזרתו של מרלין. מרלין שינה בכשפיו את מראהו של אותר באופן שייראה כמו גורלואה. גם את מראהו שלו שינה מרלין, ושל אדם נוסף, כדי שיידמו לרעיו של גורלואה. בדרך זו הם הצליחו להיכנס לטינטגל, ושם התייחד אותר עם איגרין, התייחדות שלימים תוליד את ארתור. למחרת היום הגיעה השמועה על מותו של גורלואה בקרב שנערך יום קודם לכן. אותר התוודה על התחזותו ונשא את איגרין לאישה מן קצר לאחר מכן.

אותר הבטיח למרלין לתת לו את התינוק שייוולד לו מאיגרין. כשנולד ארתור נמסא לידי מרלין, והלה מסרו לידיו האמונות של האביר סר אקטור. מרלין חינך את הנער, ובהיותו בן חמש עשרה שנה נעשה ארתור למלך בריטניה. למלך אותר לא היו בנים אחרים שיירשו את כיסאו. ארתור מינה את מרלין ליועצו, עוזרו, ומגיד העתידות שלו, והקוסם חזה מראש רבות מקורות חייו של ארתור.

בגילו המופלג נשבה מרלין בקסמיה של אישה צעירה ושמה ויויאן. הוא גילה לה את כל סודות הכישוף תמורת אהבתה. לאחר שלמדה את כל רזי הכישוף, הטילה האישה כפוית-הטובה כישוף במרלין, וכלאה אותו במגדל או במערה. אולם לימים יתעורר מכישופו, כשהמלך אתור יקום בשנית וינהיג את בריטניה בתקופה המסוכנת ביותר בתולדותיה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה